Saniona

7296 visninger
Tilbage til oversigten
Dato : 15.01.2024 kl.10:04
Brugernavn : Liselotte

Hej Bjarne,


Tak for besvarelse. Godt at læse at du tror på Saniona. Det er jo ikke just oplivende at se aktiekursen pt.  Men det er vel noget med at lukke øjnene lidt tid. Der skal vel ikke så meget til før det kan vende. Og det kan gå hurtigt den anden vej op igen.


Mvh.

Liselotte


Besvar indlæg

Dato : 11.01.2024 kl.16:28
Brugernavn : Podium

Hej,

Saniona har skiftet strategi, drevet af markedets interesse for epelepsi hvor samtidigt de føler de sidder på et guldæg iform af SAN711 og Kv7 programmet.

Tesomet er jo ikke et decideret fedme produkt, men var jo målrettet mod PWS og HO, selvom det 

på grund af Tesofensine har de rette egenskaber for vægttab.

Tesomet vil være dyrt for Saniona at køre igennem, dog har TF udtalt at han så en mulighed for 

HO delen i Europa. Men lige nu er planen at få en partner indenfor området.

Ja, hele bestyrelsen og ledende medarbejdere tegner ved emsissionen. Vi alle har en forskellig historik 

med Saniona aktien, positiv eller negativ.

Som jeg ser det, er der kun 1 spørgsmål angående deltagelse i emissionen...........

Tror jeg på at kursen på 2,06 vil stige eller falde de næste 3 - 6 måneder.???? Jeg ser det som en nobrainer og 

går all in med det jeg kan skaffe. Der er for mange positive ting igang til det kan gå galt. 


vh,

Bjarne Madsen


Besvar indlæg

Dato : 11.01.2024 kl.12:52
Brugernavn : Liselotte

Hej John. Jeg forstår heller ikke hvorfor der er så stille omkring Tesomet. Så sent som i dag kan man i Dagbladet børsen læse om den intense interesse for fedmemidler og opkøbsinteressen. Men måske der er noget på trapperne. Mht. den kommende emission forstår jeg det sådan, at hele ledelsen i Saniona køber nye aktier. Det må vel siges at være positivt. Om ikke andet, så en anelse.


Mvh.

Liselotte Ersgaard


Besvar indlæg

Dato : 15.12.2023 kl.12:26
Brugernavn : Hans Thorn

Personligt tvivler jeg på Tesofensine fortællingen. Men nu har Saniona 18 måneder til at vise om de kan noget.

også glædelig jul og godt nytår til dig


Besvar indlæg

Dato : 15.12.2023 kl.12:07
Brugernavn : John Stihøj

Hej Hans. Du kan godt have en pointe. Utroligt at det skal være SÅ svært at indgå partnerafftaler. Der er jo "kunder i butikken", som Thomas Feldthus mange gange har sagt. Udfordringen har dog været den slunkne pengekasse, og derfor skal der jo nye penge til driften. Måske 2024 så bliver et fantastisk år. Godkendelse af Tesofensine i Mexico: Måliepælsindtægt og start på løbende royalties. Partneraftaler: Hvis der er kunder i butikken, og likviderne er på plads, så står Saniona, som du skriver, bedre i forhandlingerne. Så måske er det slet ikke så skidt endda - på den lange bane. 


God jul og godt nytår til dig. Lad os håbe på revanche i 2024:-)


Besvar indlæg

Dato : 15.12.2023 kl.12:00
Brugernavn : Hans Thorn

Hej John nej jeg mener det faktisk. Selvfølgelig er det surt med en maveplasker men der er gået mere end 1 1/2 år siden Feldthus tiltrædelse og intet er rigtigt sket. I det mindste vil de nu udvikle San 711 så må vi se om produktet er så godt som de foreløbige tests. I tilfælde af ja burde Saniona så blive en raket. Dertil kommer at jeg mener at dette tiltag viser handlevilje fra selskabet mådke kan det hjælpe evt partnere med at beslutte sig


Besvar indlæg

Dato : 15.12.2023 kl.12:00
Brugernavn : Hans Thorn

Hej John nej jeg mener det faktisk. Selvfølgelig er det surt med en maveplasker men der er gået mere end 1 1/2 år siden Feldthus tiltrædelse og intet er rigtigt sket. I det mindste vil de nu udvikle San 711 så må vi se om produktet er så godt som de foreløbige tests. I tilfælde af ja burde Saniona så blive en raket. Dertil kommer at jeg mener at dette tiltag viser handlevilje fra selskabet mådke kan det hjælpe evt partnere med at beslutte sig


Besvar indlæg

Dato : 15.12.2023 kl.09:39
Brugernavn : John Stihøj

Hej Hans Thorn. Da jeg læste dit indlæg, måtte jeg lige revurdere om der var noget jeg havde overset, eller om dit indlæg skulle læses sarkastisk. Det var nok det sidstnævnte. Øv for en mavepuster i dag. 


Besvar indlæg

Dato : 15.12.2023 kl.05:27
Brugernavn : Hans Thorn

Gode nyheder langt om længe. Saniona kommer med rights issue så de kan udvikle San 711 og 2219. Godt at se at ledelsen nu er proaktive. 


Besvar indlæg

Dato : 30.11.2023 kl.06:13
Brugernavn : Hans Thorn

Hej Podium. Jeg må erkende at mit indlæg var lidt ironisk ment.

i 2016 var Tesofensin midlet over alle midler. Så gik det i stå. Så kom turen til Tesomet og med Rami som CEO havde Redeye kursmål 150 i bullcase. Det er nu 20 eller 85% lavere. Efter Feldthus ankomst som CEO skulle der komme to aftaler i løbet af 6-9 mdr. intet skete. Nu er fortællingen epilepsi og Saniona har verdens bedste produkter må vi forstå. Forretningen er fuld af kunder. Og to partneraftaler er på vej.Hvad sker der hvis vi i januar 2025 ikke har afklaret funding? 


Besvar indlæg

Dato : 28.11.2023 kl.14:33
Brugernavn : Podium

Helt enig, en fantastisk god præsentation. Ser ud til der er mindst 2 partneraftaler på vej, Tesofensine godkendelse og sikkert også BI milestone. Tilsyneladende er det epelepsi programmer som er attraktive. Flere kunder er interesseret i samme produkt. 


Kan ses på dette link.

https://vimeo.com/887441881?fbclid=IwAR03Dtn-vyLFhn7Nmfv5hgqo28ioC9W33DXzm32VZx73-vgBMp7dGQelRjE



Besvar indlæg

Dato : 28.11.2023 kl.13:58
Brugernavn : Hans Thorn

I sidste uge kunne man opleve Feldthus på hhv ØU Life Science Konference og tilsvarende på Redeye.

Specielt på ØU var Feldthus meget oplagt og fortalte om hvordan Saniona har verdens bedste ressourcer når det kommer til epilepsi. Tesomet er nu kørt ud på et sidespor. Desværre kom der ikke meget nyt om funding. Til gengæld lød det som om at der kommer 2 partneraftaler inden for ikke alt for længe.... 


mht Medix mente Feldthus at en godkendelse ville komme inden for et par måneder. 



Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.22:07
Brugernavn : Hans Thorn

Tak for svar Podium. Vi væbner os med lidt tålmodighed og ser hvad de næste 12 mdr bringer


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.21:22
Brugernavn : Podium

Hans Thorn.

Jo, det er skuffende at der ikke er kommet en aftale endnu som giver en ordentlig upfront betaling. TF burde aldrig have meldt sine forventninger på den måde. Fra starten udtalte TF dog at det typ tog 12-18 måneder at forhandle partneraftaler igennem. Ja Tesomet er i phase2a og sikkert også den dyreste aftale for en partner at få købt. Jeg tror Saniona har haft udfordringer med åt få en større aftale igennem som overstiger Sanionas samlede børsværdi mange gange.

Så ja skuffende, men jeg tror på projektet og den strategi der er lagt. Vi må have tålmodighed.


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.20:08
Brugernavn : Hans Thorn

Podium


Da Feldthus stod og pralede med at 50 selskaber havde vist interesse i de forskellige produkter i pipeline i september 2022 virker det så ikke underligt at godt et år senere er der ikke blevet konkretiseret noget? Da Feldthus tiltrådte sad han og talte om partneraftaler inden for 6-9 måneder. personligt kender jeg ikke nok til processen med at indgå en aftale men set udefra virker det underligt at et produkt som Tesomet som er i 2a stadiet ligger stille så længe hvis der var 50 selskaber interesserede i Saniona sidste september og nogle var allerede inde i "datarummet"? 


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.17:53
Brugernavn : Podium

Hej John,

Lånet er dyrt og en følge af Rami's underlige dispositioner. Forhandlings positionen har betydet rigtigt meget samtidigt med at en evt godkendelse i Mexico sikkert ikke kaster penge af sig fra day one. Royalties kommer i 2024 og milestone er ikke stor nok til at udbetale lånet. Andre partner milestones kan komme her i H2, men det er jo ikke sikkert. Den aftale vi venter på kan jo i princippet komme senere end forventet hvilket gør  Saniona sårbare i forhandlingerne . Tror faktisk at det at aftalen er forlænget er en god ting, den er måske bare lidt dyrt betalt.


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.17:34
Brugernavn : John Stihøj

Hej Podium.


OK, så giver det mening med den lange behandlingstid. Det er åbenbart kutyme i Mexico. Tak for konkretiseringen. Det virker til at du følger casen meget tæt, så jeg håber du straks delagtiggør os andre, når du måtte se en afklaring for Tesofensine. 


Men hvad tænker du om forlængelsen af lånet på disse meget dyre betingelser? Hvis Saniona forventede penge i kassen anyday, hvorfor pokker foretager de så denne transaktion (udover at det sikrer dem en bedre forhandlingsposition). TAK for svar.


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.17:23
Brugernavn : Podium

Angående Tesofensine godkendelse, så går det helt efter bogen. I slut februar blev Tesofensine analyseret og fik eftefølgende ekspert godkendelse. Den officielle ansøgning med diverse dokumenter blev indleveret den 31 maj ifølge deres officielle liste hvorfra alle ansøgninger behandles. Der er flere drugs som nu er godkendt som var dateret start maj og tidligere som nu er godkendt. Det er dog ikke til at se præcis hvordan rækkefølgen er da de springer lidt rundt. Så Tesofensine er på listen og kan komme anyday. Vi mår bare holde øje med det link som jeg lagde tidligere. Tror det kommer der før Saniona får noget at vide. Sådan var det sidst med ekspert godkendelsen.


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.16:59
Brugernavn : John Stihøj

Medix-aftalen: Jeg forstår ikke, at det skal tage myndighederne så lang tid at sige ja eller nej. Men måske er det bare normal kutyme i Mexico?? Jeg ved det ikke, men for hver dag der går, så svinder håbet da lidt. Godkendelse af Tesofensine vil være en stor kurstigger. 


Omkring partneraftaler ønsker jeg mig også viden om, hvorvidt aftalen med AstronauX indgår i regnestykket om 2 partneraftaler i år? Reelt sikres der jo ikke penge fra aftalen. Jeg ser den mere som en mulig option til fremtiden. Ser gerne snart en partneraftale med likviditetsmæssig effekt gå igennem, men noget tyder vel på, at det tager noget længere tid end ventet/håbet.


Jeg har solgt en lille portion aktier i dag, men jeg beholder fortsat en for mig ganske stor position i aktien. Godkendelse af tesofensine, et par gode partneraftaler og???? - så stikker aktien opad (tror og håber jeg). UDEN ANSVAR


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.16:56
Brugernavn : Podium

En lidt dyr låneløsning, men noget positivt er der. Frem for alt, så kan de nu forhandle partneraftaler på plads uden at skulle være presset af tiden. Ingen tvivl om at forhandlings situationen nu bliver lettere. Emissions spøgelset har ligget som en dyne over aktien og dette er nu væk. En minimal udvidelse udvidelse af antal aktier har ikke den store betydning. Hvornår næste partneraftale kommer ved vi ikke, men mon ikke vi skal hen i okober/november. 

Der er mulighed for triggers i form af milestones fra nuværende partnere ikke mindst Medix som kommer med nye godkendelser hver 14 dag. 

https://www.gob.mx/cofepris/acciones-y-programas/informe-quincenal-de-ampliacion-terapeutica?state=published


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.16:55
Brugernavn : Liselotte

Hej John. Jeg undrer også mig lidt. Men trods alt udtrykker Feldthus optimisme om en partneraftale mere inden årets udgang. Det som bekymrer mig - og jeg synes måske nok han kunne være lidt mere konkret - er om denne aftale omhandler Tesomet. Det skulle den jo meget gerne!!!! Så de kan se at komme i gang igen. Det er trist at så lovende et projekt har stået på stand by i så lang tid. Og hvad med Medix!??? Hvorfor hører vi ikke en lyd!! Hvad tænker du?


Venlige hilsner

Liselotte


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.16:55
Brugernavn : John Stihøj

Der er helt stille om Tesofensine. Husker ikke nøjagtigt, hvornår ekspertpanelet tilskyndede en godkendelse i Mexico, men det er vel snart 6 måneder siden. Der må da for pokker snart ske et eller andet. 


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.16:51
Brugernavn : Hans Thorn

Jeg deler din skuffelse John. Sidste år da Feldthus tiltrådte lovede han to partneraftaler inden udgangen af 2022 for at undgå at skulle gå til markedet. Det skete ikke. Vi blev så lovet 2 aftaler i år en i hhv Q1 og Q2. Der kom en aftale med AstronauTX mht alzheimer. Dette vil inden for et år give 15 mio kr. Hvilket bestemt ikke løser noget mht den nuværende pipeline og cashflow. I de sidste 7 år har de gang på gang lovet guld og grønne skove men faktum er at intet sker. Det kunne tyde på at Tesofensin strander igen og derfor ser man sig nødsaget til at forlænge lånet med håb om at 2024 bringer mere lykke(!)


Besvar indlæg

Dato : 14.08.2023 kl.16:35
Brugernavn : John Stihøj

Saniona har idag forlænget låne aftalen med Formue Nord til 31-01-2025 (et år). Samtidig nedbringer de gælden med 13 mio. SEK, hvilket beløb er fremskaffet via salg af nye aktier til kurs 8,5 SEK. FormueNord tager et commitment fee på 4,8 mio. SEK med betaling i aktier. Hvad kan vi konkludere? En partneraftale er åbenbart ikke så nært forestående, som selskabet har ønsket at give udtryk for (mindst to partneraftaler skulle indgås inden udgangen af i år). Saniona laver næppe en så dyr løsning, hvis de forventede nye partneraftaler i nær fremtid. Så samlet set ikke nogen opløftende nyhed, udover at ledelsen køber sig tid ved at kassen ikke går tør før 31-01-2025. Hvad tænker I andre?


Besvar indlæg

Dato : 21.07.2023 kl.11:33
Brugernavn : Hans Thorn

Hej John


Tak for dit fyldestgørende svar. Nej jeg er ikke klar over hvorfor bureaukratiet i Mexico er så langsomt. Men sådan er det vel bare på de kanter. Mht partneraftaler synes jeg at det er lidt bekymrende at Saniona ikke er lykkedes med at forhandle Tesomet på plads. Set udefra burde det være relativt ligetil at lukke den. Igen tak for din tilbagemelding.

Mvh


Hans


Besvar indlæg

Dato : 21.07.2023 kl.08:03
Brugernavn : John Stihøj

Hej Hans.


Jeg anser aftalen med AstranauTx som en særdeles lukrativ option. Der KAN være rigtig mange penge i aftalen, men det vil ske over mange år (i bedste fald). Aftalen har ingen påvirkning af den likvide reserve, så der skal landes andre partneraftaler inden årets udgang for at polstre den likvide reserve. Jeg tror stadig på selskabet, men jeg er usikker på, om aftalen med AstronauTx indgår i regnestykket om mindst to partneraftaler i år. Tesofensine er fortsat en spændende joker, men jeg forstår ikke, hvorfor de mexicanske myndigheder skal bruge SÅ lang tid på at godkende/afvise. Ved du noget om, hvornår der kan komme en afklaring? En godkendelse vil så vidt jeg kan vurdere det sikre en milepæl og på sigt royalties fra salget. Så det er vigtigt.


Det tager længere tid end oprindeligt forventet at få partneraftaler på plads, og den likvide reserve rækker kun frem til januar 2024 (som tingene er nu og her), så ser jeg fortsat positivt på casen. Ellers mener jeg Saniona er et interessant bekendtskab med fortsat upside. Det kræver dog, at det lykkes at sikre ikke udvandende funding.


Besvar indlæg

Dato : 20.07.2023 kl.19:52
Brugernavn : Hans Thorn

Hej John


Er dette flere fugle på taget eller er der perspektiv i denne aftale?


Sidste år stod Feldthus på for eksempel Økonomisk Ugebrev og talte om at partneraftaler tog 9 måneder eller mindre. Efter 14 måneder er det lykkedes at lave en som intet gør for kassebeholdningen. Op til 50 selskaber var interesserede sagde han.


Lidt underligt at et produkt som Tesomet som var på vej i 2b studie nu har ligget stille i 16 måneder.


Hvordan vurderer du de næste 6-12 måneder? Er du positiv?


Mvh


Hans 


Besvar indlæg

Dato : 17.07.2023 kl.09:26
Brugernavn : John Stihøj

Saniona indgår samarbejdsaftale med AstronauTx, der har købt rettighederne til et udviklingsprojekt fra Sanionas ION-database. AstronauTx vil forsøge at udvikle en medicin mod Alzheimers, og forestår alle udviklingsomkostninger. Saniona er berettiget til milepæle på 1,1 mia. SEK i udviklingsperioden, hvortil kommer kommercielle milepæle på op til 0,8 mia. SEK. Saniona estimerer, at man vil modtage 15 mio. SEK til dækning af udviklingsomkostninger i år 1. Så vidt jeg kan læse mig frem til er der ikke nogen up-front indtægter. Spændende nyhed, der dog ikke udløser indtægter til Saniona nu og her.


Besvar indlæg

Dato : 19.04.2023 kl.12:10
Brugernavn : Hans Thorn

Samme Redeye havde en basecase på 70 kr d 30 november 2020. Saniona er en lottoseddel. Hidtil har der været masser af hype men meget få resultater. YouTube er fuld af Saniona præsentationer hvor successen er lige rundt om hjørnet. Se for eksempel Thomas Feldthus tale om Tesofensine i 2016


Besvar indlæg

Dato : 19.04.2023 kl.11:44
Brugernavn : John Stihøj

Snart sagt alle analyser er på en eller anden måde betalt direkte eller indirekte af de børsnoterede selskaber - også dem på de store selskaber udarbejdet af de store banker. Ofte er der en eller anden form for samarbejde med banker og børsnoterede selskaber.


For mit eget vedkommende er det særdeles vigtigt, at vi dels skilter med, at der er tale om en betalt analyse, og dels at vi udfører analyserne sobert, ærligt og UDEN hensyn til at der er tale om betalt analysedækning. INGEN kan købe sig til positiv analysedækning fra vores side. 


Din kommentar om, at vi altid skilter med betalte analyseaftaler glæder mig. 


Besvar indlæg

Dato : 19.04.2023 kl.11:31
Brugernavn : lembramol

Det er værd at huske, at Redeye bliver betalt af Saniona.


Sådan er det med stort set alle offentligt tilgængelige analyser, for det er et stort arbejde, som professionelle ikke ønsker at forære væk.


Jeg har synes bestemt jeg har udbytte af at læse disse betalte analyser, men alligevel har jeg altid dette med i baghovedet.


Og hvor Aktieinfo altid skriver det tydeligt, når de bliver betalt, har Redeye gemt det nede i deres disclaimers.


Besvar indlæg

Dato : 19.04.2023 kl.11:16
Brugernavn : John Stihøj

Redeye har løftet deres target til 8,5 SEK. Læs den korte analyse her: 


https://www.redeye.se/research/894899/saniona-potential-for-near-term-royalties-with-tesofensine?&



Besvar indlæg

Dato : 25.02.2023 kl.18:44
Brugernavn : Hans Thorn

John du kan finde mere på Sanionas website. 


Besvar indlæg

Dato : 25.02.2023 kl.18:13
Brugernavn : John Stihøj

Hej Dan. Hvordan pokker har du fundet nyheden. Som den gamle skeptiker jeg er, så tjekkede jeg oplysningen, og det er korrekt, at den fremgår af Twitter feed. Så den må være god nok. Du har gjort min weekend endnu bedre, for aktien må køre pænt op på mandag.


Besvar indlæg

Dato : 25.02.2023 kl.17:02
Brugernavn : Podium

ja, nu ser det rigtigt godt ud fremadrettet. Med ca 15% i royalty og et kæmpe stort marked, så ser financiering af Saniona i årene frem rigtigt godt ud.

Når vi samtidigt læser Saniona CEO seneste kommentarer, så er det svært at være negativ.


"We continue to make strong progress with our partnering efforts and are engaging in constructive discussions on structures and financial terms with several potential partners. As a result of these concrete discussions, our current objective is to establish at least two new partnerships this year, with the aim of concluding at least one by the end of H1."


Spændende uge som vi går ind i.


Bjarne Madsen


Besvar indlæg

Dato : 25.02.2023 kl.09:03
Brugernavn : Dan Larsen

Jeg tror COFEPRIS nu endelig har godkendt tesofensine. Dette er fra deres Twitter feed:


El Comité de Moléculas Nuevas? sesionó la molécula Tesofensina, recibiendo una opinión favorable con acotaciones por parte de las y los expertos.


The New Molecules Committee ? held a session on the Tesofensine molecule, receiving a favorable opinion with comments from the experts.


Besvar indlæg

Dato : 02.10.2022 kl.11:16
Brugernavn : Hans Thorn

Hej John


Tak for svar. Jeg er enig med dig i at der er potentielt store værdier i selskabet. Synes bare at man gang på gang har hyped casen for så at der ikke skete noget. 95% af aktiekursen er forsvundet. Redeye gik fra 150 til 15 i deres syn på aktien. Hvis der kommer en partner på over de kommende 6-9 måneder mht Tesomet så tror jeg på casen.


Besvar indlæg

Dato : 02.10.2022 kl.10:58
Brugernavn : John Stihøj

Hej Hans.


Enig i at der ikke just er blevet leveret som forventet. Spørgsmålet om, hvorfor det skulle lykkes denne gang er ganske relevant. Efter min mening overstiger de potentielle værdier i selskabet nuværende markedsværdi, men det kan der jo flere flere meninger om. Tesomet må rumme en betydelig værdi, når det er i fase 2b. Feldthus viser et commitment og en tro på egne evner ved at have købt aktier i selskabet for nylig. Låneforlængelsen er dyr, men nok også nødvendig for at give ro på, så man ikke tager det første bud fra potentielle partnere. Saniona har før vist en evne til at foretage spin-out og få partnere ind, så hvorfor skulle det ikke lykkes denne gang? Jeg bevarer optimismen på casen.


Besvar indlæg

Dato : 01.10.2022 kl.17:05
Brugernavn : Hans Thorn

Er det fair at sige at Saniona har været gode til at skabe hype men mindre gode til at blive konkrete? I 2016 sagde Feldthus at Tesofensine skulle være markedsklar i 2019. I 2019 sagde Drejer at Tesomet skulle være markedsklar i 2022. De forlænger et lån tl 1,5% pr måned fra juli 2023 til udløb. Meget god rente. Hvorfor skulle man tro på at nu sker der noget?


Besvar indlæg

Dato : 01.10.2022 kl.15:27
Brugernavn : Liselotte

Helt sikkert dejligt med ro 6 mdr yderligere. Desuden afspejler det vel en god portion tillid fra låneudbyderen at låneaftalen forlænges. 


Besvar indlæg

Dato : 30.09.2022 kl.18:06
Brugernavn : John Stihøj

Saniona har forlænget selskabets låneaftale med Formue Nord indtil 2024. Det giver ro på bagsmækken, idet lånet ellers stod til forfald i 2023. Cash-run way forlænges dermed. 


Besvar indlæg

Dato : 29.09.2022 kl.15:48
Brugernavn : Liselotte

Hej John. Jeg lagde godt mærke til det. Præcis i dag er det 6 mdr siden det så meget meget sort ud!! Og du har ret, det skal nævnes at det stadig kan gå galt.  Risikoen er høj, men med så bred og lovende en portefølje, og med det in mente, at Jørgen Drejer og Thomas Feldthus kender mange af de potentielle investorer/partnere de forhandler med, tror jeg at det kan fremskynde processen. Lad os se.....når vi træder ind i det nye år kan aktiekursen meget vel se anderledes ud til den gode side.


Besvar indlæg

Dato : 28.09.2022 kl.18:03
Brugernavn : John Stihøj

Jeg kan kun være enig med dig. Jørgen Drejer nævnte selv, at der er stor risiko i selskabet. Godt han er ærlig og fremhæver det.


Samtidig var han fuld af optimisme, og jeg hørte også mellem linjerne, at der er god fremdrift i forhandlingerne om partneraftaler, selvom han jo ikke kunne være konkret.


Bemærkede du også, at han talte lettere positivt om Tesofensine? Under den amerikanske ledelse fornemmede jeg, at de ikke tilagde Tesofensine ret meget værdi. Jeg har selv hele tiden fastholdt, at Tesonfensine er vigtig for Saniona, da det udover milepælsbetaling også vil kaste løbende royalties af sig. Jeg synes han lød lidt fortrøstningsfuld omkring Tesofensine. 


Min tillid til selskabet er steget markant efter at den amerikanske ledelse er smidt på porten. De havde alt for travlt med store ambitioner og brændte penge af i stor stil. Thomas Feldthus og Jørgen Drejer er det rette makkerpar til at genskabe tilliden, og de er i samme båd som os. Jørgen Drejer har en pæn aktiepost, og Thomas har over sommeren selv købt op.


Jeg tror på casen, og håber det lykkes at få partneraftaler i hus. Men vi skal huske på risikoen, for hvis partneraftaler glipper, ja så kan selskabet gå konkurs. Hav en god aften.


Besvar indlæg

Dato : 28.09.2022 kl.17:46
Brugernavn : Liselotte

Rigtig fin præsentation 22/9. Glad for dine spørgsmål til Jørgen Drejer John! Synes man kunne høre på svarerne at de første partneraftaler kan være i hus inden længe. Som jeg hørte det faktisk indenfor få mdr. Under alle omstændigheder er jeg positiv på aktien igen. 


Besvar indlæg

Dato : 01.07.2022 kl.11:43
Brugernavn : John Stihøj

I går kunne Saniona melde om de ønskede og dermed positive data for fase 1 forsøg med SAN711. Redeye har på denne baggrund løftet kursmålet fra 3 til 4,5 SEK. Jeg holder fast i mine aktier i selskabet. Nu skal vi så bare snart have indgået nogle partneraftaler.


Besvar indlæg

Dato : 20.05.2022 kl.16:24
Brugernavn : Liselotte

Hvis nu det er en total afvisning, kan det så få indflydelse på Tesomet?? Det er muligt jeg spørger "dumt", jeg tænker bare....de er vel lidt i familie med hinanden. Håber jeg tager fejl



Besvar indlæg

Dato : 20.05.2022 kl.15:44
Brugernavn : Liselotte

Jeg holder fast og trøster mig med at aktien trods alt ikke er dykket mere. Det undrer mig blot, at man kommunikerer på Twitter uden at Medix har modtaget noget officielt. Det lyder selvfølgelig ikke lovende, men behøver det betyde et afslag.....



Besvar indlæg

Dato : 20.05.2022 kl.15:04
Brugernavn : John Stihøj

Dette skriver Redeye.


We don’t have any insight into the process and the reasoning behind the vote at this time – neither does Saniona/Medix. Although Tesofensine has not been a significant part of our investment case in Saniona for some time – including our valuation – we note that all forms of non-dilutive income would be beneficial for the company at this point, given its funding needs. We will monitor the process closely and return with a more extensive take once we have better insight into the remaining options for the program. We reiterate our base case of SEK 3 per share at this point, but will likely return with an updated view of Saniona in relation to the top-line results of SAN711 (expected mid 2022), if not sooner.


Besvar indlæg

Dato : 20.05.2022 kl.14:51
Brugernavn : Nadja O.

Øv da. 

Hvad var begrundelsen for at afvise Tesofensine og hvad har Saniona tænkt sig at gøre ved det? Kom der noget ud omkring det? 

De bliver næsten nødt til at stoppe videreudvikling af Tesofensine  helt, da de ikke har nogle midler at fortsatte med?  


Besvar indlæg

Dato : 20.05.2022 kl.13:38
Brugernavn : John Stihøj

De mexicanske myndigheder har afvist at godkende Tesofensine mod fedme i Mexico. Ikke nogen god nyhed men kurseffekten bør være temmelig begrænset. Saniona selv har ikke ofret mange linjer om Tesofensine i de sidste mange regnskaber. Men det ærgrer mig, da det kunne have givet nyt momentum til aktien. Holder I andre stadig fast?


Besvar indlæg

Dato : 28.04.2022 kl.11:29
Brugernavn : John Stihøj

Inspireret af dig brugte jeg en halv time på at høre Sanionas præsentation. Der er fortsat usikkerheder i casen, men jeg synes Jørgen Drejer og Thomas Feldthus gjorde det godt. Det virker som om, at de tror på casen og er klar til at trække i arbejdstøjet. Investortilliden skal genopbygges. Det er mig en gåde, hvorfor der ikke snart kommer en afklaring om Tesofensine fra de mexicanske myndigheder. En milepælsindtægt ville lune i pengekassen, men efterhånden frygter man, at Tesofensine er en død sild. Overordnet er min tro på selskabet dog styrket med tilgangen om "Back to basic".


Besvar indlæg

Dato : 27.04.2022 kl.17:21
Brugernavn : Liselotte

Fin præsentation. Både Jørgen Drejer og Thomas Feldthus talte. Selvom det jo skyldes besparelser, så må det da give lidt ro hos investorerne, at der nu er penge til ind i 2023. Og Feldthus har allerede booket møder/tager fat - som jeg forstod det. Syntes ikke der blev nævnt noget om Medix. Men det er vel fordi vi stadig afventer, så der ikke er så meget at sige pt. Intet ny = godt nyt. Er det ikke det man siger.....det ville dog være fantastisk med en afklaring derfra. 


Besvar indlæg

Dato : 27.04.2022 kl.10:36
Brugernavn : Liselotte

Det var en flot stigning i aktiekursen i går. Trods der er lang vej endnu, så må det da indikere, at tilliden til den "gamle" ledelse ikke fejler noget, hvilket jeg mener er helt med rette. Og vi får sikkert lidt mere at vide i dag. Ingen tvivl om at de har gang i en masse. Jeg kan jo af gode grunde ikke vide noget som helst, men tanken har strejfet mig.....gad vide om de har en investor/partner i ærmet som har stillet nogle krav, som vi så forleden. Bare en tanke.....men uanset hvad så må det være en rigtig god beslutning med den oprydning


Besvar indlæg

Dato : 27.04.2022 kl.10:25
Brugernavn : John Stihøj

Beklager Liselotte. Ved ikke tiderne. Fedt at Redeye er positive. Mener også at den nye strategi er den helt korrekte.


Besvar indlæg

Dato : 27.04.2022 kl.10:15
Brugernavn : Liselotte

Det er jo i dag Jørgen Drejer har 2 præsentationer. Nogle der ved hvilket tidspunkt på dagen? Det ene er hos Redeye, som i øvrigt her til morgen har en positiv udmelding om den nye plan


Besvar indlæg

Dato : 26.04.2022 kl.16:03
Brugernavn : Liselotte

Det virker meget lovende! Jeg tror på en Happy Ending


Besvar indlæg

Dato : 25.04.2022 kl.17:52
Brugernavn : John Stihøj

Spændende og måske afgørende nyt fra Saniona. Selskabet tages retur på danske hænder. Hele ledelsen i USA træder tilbage. Tdligere CFO Thomas Feldthus (medstifter) kommer retur som CEO med Anita Millard som CFO. Jørgen Drejer, som er stifter af selskabet, bliver heldigvis i selskabet (og bliver formentlig bestyrelsesformand), hvilket er et styrketegn. Det amerikanske eventyr er ovre og vil reducere udgifterne med 70-75 %. Det har været dyre lærepenge for selskabet og for os aktionærer. Men jeg får fornyet håb i casen nu, hvor man også kan læse, at de vil forfølge muligheder for at indgå partnerskaber for Tesomet og SAN 711. SAN 903 beholdes for egen regning. Men læs selv pressemeddelelsen og vurder selv. Kom gerne med jeres tanker og holdninger til de drastiske ændringer. 


https://news.saniona.com/news-releases/news-release-details/saniona-announces-refocused-strategy-ion-channel-rd-and


Besvar indlæg

Dato : 20.04.2022 kl.21:51
Brugernavn : Liselotte

Men det er vel ikke sikkert man skal ligge så meget i den omrokering i de planlagte events.....


Besvar indlæg

Dato : 20.04.2022 kl.21:33
Brugernavn : Liselotte

Nå - jer ser nu på Saniona hjemmeside at de kommende events (førstkommende 25/4 hvor Trista Morrison skulle have stået for præsentationen) er taget af plakaten. Til gengæld deltager Jørgen Drejer i 2 konferencer (første gang 27/4). Så må vi da håbe vi kan glæde os til det og få lidt mere info




Besvar indlæg

Dato : 08.04.2022 kl.14:22
Brugernavn : Liselotte

Hej John. Jeg har desværre ikke noget link, men har set datoer for de kommende præsentationer på Sanionas hjemmeside. Måske der er et link der hvor man kan tilmelde sig. Ja - forsinkelsen som vi ikke kan komme udenom - er noget øv. Men bare de får skubbet til at komme videre er jeg glad. Heldigvis har både ledelsen og bestyrelsen jo et solidt netværk og mange års erfaring. Så vidt jeg kan se har Rami Levin en flot referenceliste med ganske imponerende  resultater fra tidligere ansættelser. 


Besvar indlæg

Dato : 08.04.2022 kl.14:04
Brugernavn : John Stihøj

Tesomet mod PWS og HO er jo allerede godt i gang med fase 2. Så jeg er enig med dig i, at der et eller andet sted i biotekuniverset må være nogle med penge på lommen, som kan se en ide i at købe de to projekter eller indgå partnerskab. Prisen for Saniona bliver dog betydeligt lavere nu, hvor de har sat projekterne på pause, end hvis de havde indgået partneraftale for nogle måneder siden. Vi må se. Har du et link til den præsentation, som Trista holder 25-04. Vil da meget gerne se med direkte.


Besvar indlæg

Dato : 08.04.2022 kl.14:01
Brugernavn : Liselotte

Hej John. Den godkendelse - uanset hvor lille milestonen er - må være vigtigere nu end nogensinde. En godkendelse kunne måske også gøre det lettere at skaffe investorer til Tesomet. Men mon dog ikke det bliver godkendt.  Medix ved vist hvad de gør. De har mange år på bagen, men selvfølgelig er det de mexicanske myndigheder som har det sidste ord. Skulle det blive afvist (hvad vi ikke håber), så er der vel stadig den mulighed at man tilretter kravene og søger igen.?....Er det ikke det f.eks Novo har måttet gøre og senere fået en happy ending. Men lad os dog håbe. 


Jeg glæder mig til at høre Trista Morrison fortælle lidt mere 25/4 ved konferencen. Og jeg håber hun får en masse indgående spørgsmål. De skriver jo bl.a. at de starter fase 1 op i 2. halvår. Det har de ikke ændret på.  Men det er da lidt væsentligt at vide, om det er på betingelse at de skaffer penge inden da. Man er tilbøjelig til at tro på det man håber. Men jeg tror nu på det. Så langt de er nået med så fine resultater. Man skulle da mene der må være nogen derude som kan se ideen. 


God weekend


Besvar indlæg

Dato : 08.04.2022 kl.13:25
Brugernavn : John Stihøj

Hej Liselotte. 


Jeg har ikke hørt noget om et lån målrettet SAN 703 og SAN 911. Ja, Tesofensine må snart bringe noget nyt og forhåbentlig godt. Jeg har tidligere estimeret en milepæl på 10 mio. USD, men jeg er bange for, at estimatet er for højt. Men ethvert beløb vil være kærkomment. 


Besvar indlæg

Dato : 07.04.2022 kl.18:23
Brugernavn : Liselotte

Det er rart nok med dialog. Ja - vi må håbe den godkendelse fra Mexico er på trapperne. Den vil gøre godt.


Var der ikke noget med at Saniona blev garanteret et lån - eller husker jeg forkert - til at gennemføre studierne med SAN911 og SAN703? Hvis jeg husker rigtigt, er det så penge de allerede har modtaget, eller udbetales det løbende....de lover jo at fortsætter de 2 studier trods den nuværende situation


mvh.

Liselotte


Besvar indlæg

Dato : 31.03.2022 kl.14:13
Brugernavn : John Stihøj

Godt at vi deler vore tanker her på debatforum.


Jeg ved ikke mere end I andre, og for mit vedkommende et det gætværk med hensyn til Tesomet. Men Tesomet projekterne må jo have en værdi (fase 2), hvis altså man kan finde en partner/køber. Der er dog næppe tvivl om, at de HAR forsøgt dette inden de tog det meget drastiske skridt om stop for videreudvikling. Værdien af Tesomet projekterne må være faldet, nu hvor de åbent har meldt om et stop. 


Tesofensine må snart få en afklaring i Mexico, ellers er vi blevet holdt hen med løfter. Covid-19 var første årsag til manglende godkendelse, men nu gælder den undskyldning ikke længere. Jeg kan ikke gennemskue Tesofensine, men der burde være en værdi heri - hvis altså myndighederne godkender. Synes bare ikke at Saniona selv tillægger Tesofensine ret meget spalteplads. 


Ja, de ejer et stort bibliotek, og det må også have en vis værdi, men det kræver jo en køber. De har ansat Wendy Dwyer til at kommcercialisere på deres bibliotek, men indtil videre er der ikke kommet noget nyt herfra.


Besvar indlæg

Dato : 31.03.2022 kl.14:03
Brugernavn : Liselotte

Den bedste løsning vil vel være en partner? Jeg mener - hvis Tesomet sælges, så er det jo det. Ingen løbende indtægter at se frem til. Hvis de er i konkrete forhandlinger nu om partnerskab , mon de så havde taget så dratisk et skridt forleden? Eller kan det være en del af det indtil en evt partneraftale er på plads. Hvis Medix får en godkendelse her i 1. halvår, gad vide hvor meget aktien så vil stige fra nuværende sølle niveau? 


Jeg hæftede mig også ved at Trista Morrison ved en præsentation i denne måned talte om den store "bibliotek" af ioner Saniona ejer. Det må vel være en del værd?



Vh.

liselotte


Besvar indlæg

Dato : 31.03.2022 kl.11:05
Brugernavn : Nadja O.

Okay, vi må bevæbne os med tålmodighed. 

Tak for info, John!

Vh. Nadja


Besvar indlæg

Dato : 31.03.2022 kl.09:45
Brugernavn : John Stihøj

Hvis projekterne bliver solgt, så vil det gavne os aktionærer, naturligvis afhængigt af til hvilken pris. De har et par andre projekter i udvikling, og dem vil de fortsætte med. Det har dog lange udsigter før der måtte være produkter på markedet. Tesofensine er under godkendelse i Mexico, men det har det været længe. Hvis Tesofensine godkendes, vil det udløse en milepælsindtægt - til gavn for selskabet og aktionærerne. Men det er godt nok op ad bakke. 




Besvar indlæg

Dato : 31.03.2022 kl.09:38
Brugernavn : Nadja O.

Hej John. 

Øv, øv. Dte var ikke godt. 

Hvordan skal man forholde sig som aktionær i tilfælde af at projekterne bliver solgt til et andet firma? Hvad vil der ske med vores aktier? Vil de stadig være noget værd?

Vh. Nadja


Besvar indlæg

Dato : 31.03.2022 kl.08:31
Brugernavn : John Stihøj

Hej Nadja.

Saniona er kommet med meget dårlige nyheder. Fase 2 forsøg mod de sjældne sygdomme PWS og HO stoppes. Pengene til at gennemføre fase 2 og siden fase 3 mangler ganske enkelt. Værdien af Saniona er jo netop baseret på de to forsøg, der ellers er så langt fremme i udviklingsforløbet. Jeg føler mig overbevist om, at de arbejder intenst i korridorerer på at enten sælge de to projekter eller at få en partner (sponsor) ind. Hidtil var intentionen, at de ville selv. Det kan de ikke. Det er noget rigtigt rod. Jeg har en aktiepost i selskabet, og den beholder jeg. Jeg løber planken ud og står fast.


Besvar indlæg

Dato : 30.03.2022 kl.21:02
Brugernavn : Nadja O.

Hvad tænker I om Sanionas fald de sidste par dage? 

Er der nogen der ved hvorfor det er gået så stærkt? Skal man hoppe ud af den?'

Vh, Nadja


Besvar indlæg




Vil du også være en bedre investor?
Med et abonnement hos Aktieinfo bliver du klædt godt på til succes på aktiemarkedet.
Vi laver benarbejdet for dig så du nemmere kan træffe de valg der kan give dig størst muligt afkast!

Klik her og se hvordan


 

 

 

Det siger kunderne:

  • Jeg har længe haft søvnige penge stående i banken, som nu er kommet på arbejde efter jeg blev gjort opmærksom på Jeres råd og viden. Som kvinde gør det mig tryg at følge den daglige opdatering og det har skabt interesse for investering, som jeg før ikke havde kendskab til og allerede har givet mig en bedre privatøkonomi. Tak for det !
    Med venlig hilsen
    Karen i Nordjylland
    Vil du også have større afkast?

  • Som privat investor med egne midler er det vigtigt at kunne støtte sig til troværdig og objektiv information, både på kort sigt og til opsparingsformål.
    Erfaring og viden er særligt vigtigt i usikre økonomiske og geopolitiske tider – alle er jo dygtige, når det kun går op.
    Derfor ser jeg det daglige overblik og råd fra Aktieinfo som en uundværlig inspirationskilde, der for længst har tjent sig ind. Med tak og venlig hilsen – Jens
    Vil du også have større afkast?

  • Palle Larsen fra Trading Center Odense har været kunde hos Aktieinfo i mange år: ”Jeg er meget tilfreds med den service, som jeg får fra Aktieinfo. Deres kort- og langsigtede handelstips om køb og salg giver mig fuld value-for-money”

    Vil du også have større afkast?

  • "Aktieinfos råd har givet mig et godt overskud" – mandlig kunde, 65 år.

    Vil du også have større afkast?

  • Jeg er en tilfreds og mangeårig kunde hos Aktieinfo. Jeg får viden, tips og ideer til selv at kunne foretage egne investeringer. Og det er gået godt med mit afkast, siden jeg blev kunde hos Aktieinfo. Jeg er også meget tilfreds med, at jeg fra tid til anden kan ringe og tale med John Stihøj, hvis der er noget jeg er i tvivl om. Jeg giver Aktieinfo mine varmeste anbefalinger. Orla

    Vil du også have større afkast?

  • "Som lille privat investor er det vigtigt at have en sparrings-partner til at se de økonomiske ting, som man ikke selv har haft på radaren.
    Den sparringspartner er Aktieinfo i form af daglige nyhedsbreve samt større og detaljerede aktievurderinger. Meget værdifuld." Linda, privat investor.

    Vil du også have større afkast?

Kalenderen / Aktier i fokus

26-04-2024

Sverige: Regnskab fra SCA, SKF, Saab.
Norge: Regnskab fra Tomra.
Tyskland: Regnskab fra Porsche, Traton.
Frankrig: Regnskab fra Totalenergies.
USA: Regnskab fra Exxon, Chevron.



Se hele finanskalenderen

 

Tilmeld dig GRATIS nyhedsbrev
Luk
Få gratis nyhedsbrev om aktier, investeringer, analyser, trends og porteføljer.